Monday 19 October 2015

Sandwich Sardin CelupTelur

As salam...

Cuti lagi hari ni...bulehlah saya kerah rakyat jelata baca buku...tapi aishhhh...celik mata depa dah langut tengok tv...

Jadi pagi ni saya buat breakfast simple je utk Boss Besar...anak2 satgi depa mesti mintak nasik...sambil buat breakfast ni...saya tanak nasik jugak...

Apa menu sarapan Boss Besar ... sandwich sardin celup telur...ringkas dan senang...


Ini resepinya
Resepi Sandwich Sardin Celup Telur
Bahan
- 1 bungkus roti gardenia
- 1 tin kecil sardin 
- 1 sudu makan jus limau 
- 2 biji telur
- 1/4 cawan susu segar
- sedikit minyak
- garam secukup rasa

Cara

  1. Potong kerak tepi roti. Ketepikan.
  2. Pukul telur, secubit garam dan susu hingga mesra. Ketepikan.
  3. Buka tin sardin,masukkan dalam bekas yg sesuai,  panaskan 1 minit dalam microwave.
  4. Ambil isi ikan sardin dan tiga sudu makan sosnya. Lecek sampai hancur. Tambahkan jus limau dan sedikit garam.
  5. Sapukan rata inti sardin diatas roti. Tutup dgn sekeping lagi roti. Belah dua.
  6. Panaskan sedikit minyak, celup roti dlm bancuhan telur dan goreng hingga telur masak.
  7. Siap. 

Masa Boss Besar bersiap2...dan saya dok kemas atas...rakyat jelata dah bangun...amboiii kalau hari sekolah punyalah liat nak bangun pagi...cuti je awal pulak bangun...

Depa pi turun makan...akhirnya utk Boss Besar cuma tinggal sekeping roti je...alahai...selalunya anak2 saya tak makan roti sardin ni...tapi rasanya kali ni depa buleh makan sbb saya tak bubuh bawang dlm sardin tu...

Owhhhh habis tu Boss Besar nak makan apa pulak...hmmmm...nasik dah masak...ikan rebus pun dah digoreng...makan nasik dgn ikan rebus goreng cicah budu lah akhirnya menu sarapan Boss Besar pagi ni...

Okay...selamat mencuba ya!

Babai


No comments:

Post a Comment