Thursday, 9 April 2015

Aiskrim Malaysia

As salam...

Hari-hari...bila pi ambil anak kat sekolah...si nombor empat mesti mintak aiskrim...

Okaylah...setakat aiskrim paddlepop tu...tapi yg tak tahannya...dia bukan setakat amik aiskrim je...yakult, cikedis,air kotak...hmmm...mau tak abih dalam rm10-15 sehari...walaupun dalam kereta...dah janji...cuma beli aiskrim je...aishhhh....anak2...ohhh ya...aiskrim bukan beli satu...tapi lima..dia beli utk abang...kakak...adik jugak...bila sampai rumah...dia akan makan aiskrim dgn si nombor lima...dan akan habiskan semua kelima-lima tu...jadi...kadang2...saya cakap..yg saya lupa bawak duit...tapi dengar lah dia mengamuk dulu...tahan telinga je...hahaha...

Jadi...hari ni...misi saya...buat aiskrim malaysia...tapi saya tak buat banyak...dalam 10-15 batang je...bukan boleh percaya ni...nanti sekejap je dah abis...

Nak resepi ka?...hahaha....tak payah lah...semua orang tau buat kan...
Cuma saya dpt petua...bila buat air tu...gunakan air mendidih...lepas dah sejuk...masuk dlm plastik...tapi logiknya...memang la kan kena buat air dgn air mendidih...

Saya buat tiga perisa....milo...sirap bandung...dan bandung pisang...setiap air tu...500 ml...dpt la 15 plastik...


Dan...seperti dijangka...hahaha...belum sempat beku...depa dah ulang alik bukak peti ais...amik sorang satu...

Habis!

Babai

No comments:

Post a comment