Sunday 1 November 2015

Kalau Sudah Rezeki!

As salam...

Semalam saya gantung periuk awal sbb nak kemas rumah...maklumlah ada tetamu nak mai...dan seawal subuh anak sedara Boss Besar sampai...

Rupa2nya suami anak sedara Boss Besar tu ada perjumpaan geng basikal dia...dan tempat perjumpaan tu pulak kat kedai belakang rumah saya je...kedai basikal baru bukak dan kedai tu anjurkan FunRide...

Hari ni jugak si nombor dua ada ihtifal sekolah agama...awalnya saya nak ikut tengok dia naik pentas tapi sbb ada tetamu kat rumah...Boss Besar je yg pi sorang...Si nombor dua kata takpe...mak tak payah ikut...satgi ayah antar gambar ikut watsap je...owhhhh anak...

Ehhh...apa kaitan tajuk entry dgn semua ni...hmmmm...sebenarnya semalam (baca : sabtu) sblm saya tau ada tetamu nak mai...saya buat kek coklat cheese...nak rasmi acuan baru...kek siap dan saya tak sabar nak keluarkan dari acuan...hahaha...kek melekat dan jadi tak cantik...hmmmm...takpe...sbb saya plan sebelah ptg lepas amik si nombor dua balik rombongan, terus pi umah abang saya kat ampang....nak antar barang...jadi bolehlah bawak kek tu sekali sbg buah tangan...tapi tak jadi pi sbb hujan dan si nombor dua pun sampai lewat dari rombongan tu...okaylah...simpan kek tu dlm peti sejuk...ahad( baca :hari ni) pulak lah pi ampang...

Lepas maghrib baru Boss Besar bagitau yg anak sedara dia yg duduk penang nak mai...dia tak pernah mai umah ni lagi...seingat saya last dia mai ke umah kami (baca :rumah dulu) 7 tahun lepas...lama kannnn...

Rupa sedikit comot...tapi rasanya sgt perghhh

Jadi apa cerita kek tu? Kek tu jadi hidangan utk tetamu yg mai lah...tak sangka anak sedara Boss Besar sgt suka makan kek coklat cheese tu...petang tadi sblm dia balik ke penang...dia mintak nak tapau kek tu... wahhhhh...nampaknya dia betul2 suka makan kek tu...dan saya pun rasa kek tu sedap...hahahaha...saya tapaukan setengah kek tu kat dia...

Bukan tu saja, saya kan pernah cerita yg saya ada beli  lima ekor sotong dgn harga rm30 tu...asyik bertangguh je nak masak...hari ni baru saya keluarkan dari freezer dan masak sambal sotong...dan tak disangka jugak...cucu sedara yg umur lima tahun tu peminat sotong...diratah je sotong tu...nasik pun dia makan bertambah...owhhh gembiranya saya rasa...

Siapa sangka kan...kek yg dibuat utk orang ampang jadi hidangan org penang...sotong yg dibeli tiga minggu lepas pun jadi rezeki cucu sedara yg first time mai rumah...

Itulah...betullah kan..kalau itu rezeki kita...mmg akan jadi rezeki kita tapi kalau bukan rezeki...makanan yg kat mulut pun buleh jatuh dan jadi rezeki kucing...ehhhhh..

Babai

No comments:

Post a Comment