Tuesday, 25 August 2015

Lemonade

As salam...

Bila saya taktau nak buat apa di kala si nombor lima tak mau tidoq...saya akan menyelongkar peti ais...

Dan saya nampak ada lemon dgn ais krim soda...hmmm...saya tau...ais krim soda tu saya beli sbb nak buat apam mekar...tapi hajat tak sampai sbb ovalette takdak...nak pi beli...terasa malas pulak nak start enjin kereta...

Apa kata...kita buat ayaq lemonade je...penyegar tekak di kala panas ni...


Jadi...inilah resepinya
Resepi Ayaq Lemonade Penyejuk Tekak
Bahan
- 1 biji lemon dihiris nipis
- 1/2 cawan gula
- 1 cawan air panas
- 1 tin air ais krim soda
- air secukupnya
- ketulan ais

Cara

  1. Masukkan lemon, gula dan air panas dalam jug yg sesuai. Kacau hingga gula larut.
  2. Masukkan air secukupnya. Kacau rata.
  3. Akhir sekali masukkan air ais krim soda. Letakkan ketulan ais.
  4. Sedia utk dinikmati.
Senangkan...teruja si nombor satu bila tengok ayaq ni kat atas meja...hmmm...dapat sekali sekala minum ayaq ada gas kan...tak buleh amalkan selalu ayaq gas ni...jadi kalau takmau letak ais krim soda pun takpa...cuma takdaklah rasa bergas tu kan...

Hmmm...apa yg di tunggu lagi...jom berlemonade!

Babai

No comments:

Post a comment