Thursday 27 August 2015

Cerita Telur Masin

As salam...

Hmmm...hari ni...cukup dua minggu saya buat telur masin...tak sabar rasanya nak tengok hasil kejadian telur masin ni...menjadi ke tak...

Lepas dua minggu, saya perati...ada telur yg dah turun ke bawah...



Masa mula2 rendam tu...semuanya terapung...hmmm...berdasarkan teori sains yg tak seberapa ni...saya rasa telur tu dah masin...garam dah menyerap masuk ke dalam telur, jadi...telur tu jadi lebih tumpat...kehkehkeh...teori ketumpatan gitu...lalalala...

Jadi...saya nak rebus dua biji dulu...nak tengok hasilnya...kalau tak masin lagi...kita rendam lagi...

Dah rebus....inilah....hasilnya...
*
*
*
*
teruja tak?
*
*
*
*
Hahaha
*
*
*
*


Owhhhh...nampaknya sudah berjaya...tak masin sangat...rasa masinnya sedang2 aja...hmmmm..adakah saya boleh bertukar profesion sbg pembuat telur masin...hahaha...kita tunggggggu!

Babai

No comments:

Post a Comment