Saturday 7 February 2015

Catuan Makanan

Salam...

Ehhh...apa dah jadi ni? Kenapa kena catu makanan?...

Hohoho...jangan lah panik...ni semua propa saja..

Macam ni ceritanya...saya bagitau boss besar...saya dah rasa macam restoran je...dari celik mata sampailah nak tidoq...asyik duduk kat dapur je...dan anak-anak makan tak berhenti...

Lepas tu boss besar tengok si nombor dua...perut makin boroi...bila hari yang ada pendidikan jasmani kat sekolah...dia takmau pi sekolah...alasan dia...tak larat nak lari...ishhhh...jenuh nak pujuk...



Sama jugak dgn si nombor satu...baru sekolah rendah...tapi mak aiii...badan macam budak sekolah menengah...baju t shirt dia pun saya dah boleh pakai...

Jadinya...boss besar cakap dalam slang kelatenya " 'bo lah make nasi"...dalam bahasa standard...cukup-cukuplah makan nasik...sebab tu mulai hari ni...saya kena kurangkan bagi depa makan nasik...makan banyak pun...takut bawak ke penyakit pulak nanti...

Boss besar kata...kalau masak nasik tu...biar cukup-cukup je...jangan bagi depa tambah...wehhh...kalau ikut kesian pulak rasanya...tapi iyalah...kalau kejanya asyik makan je..pastu tengok tv...tak buat exercise pun...nanti makin boroi pulak perut depa...

Baiklah...i ikut arahan u...tengok setakat mana mak depa ni...boleh bertahan...hahaha...

Takut nanti anak buat muka sekupang...mak depa rasa sedih pulak....
huhuhu...

Nanti saya update...berjayakah misi mengempiskan perut anak-anak ni...hahaha

Babai

No comments:

Post a Comment