Friday, 4 December 2015

Roti Bakar Marjerin

As salam...

Ini ialah salah menu masa saya kecik2 dulu...

Mak saya akan sapu marjerin pada roti, tabur gula dan bakar...hmmmm...dulu2 selain dari oven yg bulat tu, mak ada oven yg guna gas, yg sekali dgn stove tu...kalau roti bakar tu, mak akan bakar guna oven gas tu lah...

Satu bungkus roti sekejap je abih...sedap sbb roti bakar ni rangup...rasa mcm makan keropok gitu...lagi sedap bila cicah kopi kan...

Hari ni, saya nak ajar anak2 saya makan roti yg biasa saya makan time kecik2 dulu...saya nak tengok depa suka ka tak makan roti ni...lagipun roti yg ada kat umah ni esok expired...jadi mai kita kerjakan roti ni...


Resepi Roti Nostalgia Dulu Kala
Bahan
- roti gardenia kerat dua
- butter
- gula

Cara
  1. Sapu butter pada roti.
  2. Taburkan gula.
  3. Susun dlm loyang.
  4. Bakar pada suhu 150C selama 15-20 minit atau sehingga garing.
  5. Sedia utk dinikmati.
Owhhhh...nampaknya anak2 suka...terutamanya si nombor tiga...buleh lah buat roti ni lain kali...

Jadi apa lagi...kalau ada roti kat rumah tu, bulehlah dibakar mcm ni...

Hmmmm...apa pulak menu nostalgia anda?

Babai

No comments:

Post a comment