Sunday 3 January 2016

Sibuk!

As salam...

Esok sekolah nak bukak, baru saya kelam kabut prepare brg2 anak sekolah...

Sebelum ni saya dok sibuk balut buku...mula2 nak ajar si nombor satu balut buku...tapi tengok dia buat mcm lambat je...saya yg take over...jadi satu hari tu mmg kerja membalut buku je...alhamdulillah selesai...

Dah settle satu bab...hari ni kita pi bab lain pulak...alter baju sekolah...baju si nombor satu takdak masalah...yg haru baju si nombor dua...maklumlah budak comel yg rendah...seluarnya kena potong kat kaki...lepas tu utk baju sekolah agama, kena kerat kat tangan...
Si nombor tiga pulak cuma kena alter tangan baju je...

Jadi mesin jahit berkhidmat semula lepas dah berbulan2 bertapa dlm stor...alhamdulillah...selesai jugak...


Tukang jahit in the house yo!
Lepas tu, nak jahit lencana dgn name tag...tahun2 sblm ni, mak depa ni gigihlah menjahit...tapi tahun ni,terima kasihlah mak2 yg hebat kat luar sana tu...bagi idea guna gam UHU je...saya guna method tu je...menjadi...cuma harapnya kalau basuh tu tak tercabut lah nametag dgn batch tu...hikkkkssss....

Hmmmm...lega...cuma lepas ni nak basuh dan iron je...owhhhh....nak kena confirm balik dgn driver van dan jugak pengasuh....almaklumlah dah setahun anak2 saya tak naik van dan pi rumah pengasuh...takut satgi depa lupa walaupun minggu lepas dah bagitau.... tak pasal2 mengelupoq saya dan boss besar di hari pertama sekolah esok....hahahaha

Owhhhh...itu je cerita hari ni...

Babai

No comments:

Post a Comment