Wednesday 8 June 2016

Air Teh Bunga

As salam...

Menu apa hari ni? Saya berkuntau seawal jam 12 tengahari lagi...hari ni birthday Boss Besar...hmmm...saya buat kek keju meleleh utk dia...nanti saya tayang kek tu... pada masa yg sama ni...saya dok masak utk tiga famili Boss Besar yg nak mai bukak posa kat sini...

Saya masak awal sbb nanti bila tetamu dah sampai saya dah bersiap comel2...takmaulah nanti depa tengok saya mcm maid pulak...

Pukul lima, semua dah ready...menunya ialah sambal tumis udang dgn petai, ayam sambal bali, sup sayur, ikan rebus goreng, budu dan ulam...tapi memang tak sempat amik gambar pun sbb kalut kan...lagipun satgi depa heran...awatlah kakak ipaq depa ni dok tertonggek-tonggek amik gambar kan...maklumlah...blog ni rahsia...hahaha..

Apapun...ini je yg ada...


Air Teh Bunga
Bahan
- 1 cawan teh bunga kering
- 4- 5 liter air
- gula secukupnya

Cara

  1. Basuh teh bunga hingga bersih.
  2. Masukkan dalam periuk. Tambahkan air.
  3. Rebus hingga mendidih.
  4. Apabila mendidih, tambahkan gula secukup rasa.
  5. Sedia untuk dinikmati ketika panas ataupun dicampurkan ketulan ais.

Sebab ramai tetamu kan...campur yg kat rumah ni...total semua dalam 21 org  jugak lah...meriah betul time bukak posa tu...Boss Besar pun hepi sbb adik2 dia mai berkumpul kat rumah kan dan kebetulan pulak birthday dia...lagi lah tersenyum lebar...

Dalam pukul 11 tu, semua pakat beransur balik dan saya memang letih gila, seharian tak berhenti-henti kan...tapi kena tulih satu entry dulu...sebelum saya tidoq tak ingat dunia...

Babai

No comments:

Post a Comment